torsdag 4 april 2013

Solen, jag saknar dig redan!

Jag har precis vaknade kvart över 10 för jag gick och la mig strax innan fyra i morse. Jag gick upp klockan sju dagen innan. Så varför alla dessa konstiga (och i högsta grad obefintliga) sömntillfällen?
Jo, jag har kommit hem från semestern på Kap Verde (Cabo Verde heter det egentligen). Det tar nio timmar att åka dit och jag kunde inte somna på planet.

Semestern har varit UNDERBAAR. Jag har tagit 559 kort, fast i ärlighetens namn är de flesta inte så bra det är mest "turist kort" eller vad man ska säga :)
Jag tänkte lägga upp lite  MÅÅNGA av de bilderna. Kanske i två omgångar om det blir för lång tid att ladda ner.
Spaniens högsta berg som jag fotade på planet mot kap verde


Första dan ungefär kl. 5 på kvällen. Vågorna
 är jättehöga på Kap Verde och ibland var det väldigt stark ström
Men stranden var fantastisk. Den var jättelång och hur
bred som helst. Det var ca 25° i vattnet


Det blev väldigt mycket läskdrickande under semestern
Kommer sakna det, men inte alls lika mycket som solen och
stranden.

Middag första dagen, jag åt friterad bläckfisk med koriander-
ris. Ja, jag ville testa något annorlunda. Den var faktiskt riktigt
god. Rekomenderas!

Andra dan ca kl.6 på morgonen. Jag och pappa gick till stranden
för att fota.

Frukost-buffén på hotellet var OTROLIG. De hade världens
näst bästa (mormors är bäst) pannkakor. Och så hade de frukt
och tillochmed småkakor

Blev rätt nöjd med denna bild faktiskt


Den här läsken var jättegod! Undrar om den finns i Sverige


Det blev resturangmat både till lunch och middag varje dag.
Denhär mackan var jätte god (fast det var väldigt snålt med
grönsaker) resturangen låg mitt på stranden.

En nyckelring jag köpte. Det fanns väääldigt många souvenir-
säljare på gatorna. Sköldpadda är Kap verdes symbol eller vad
man ska säga.

Vi bodde i en bungalow 

2 kommentarer: